ΟΙ ΠΑΝΩ ΚΛΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΡΑΠΤΟΜΗΧΑΝΗΣ ΜΑΣ
Η ραπτομηχανή μας δουλεύει με δυο κλωστές. την "πάνω κλωστή" και την "κάτω κλωστή" όπως θα τις λέμε.
Ας ξεκινήσουμε με τις "πάνω κλωστές". Λέω "κλωστές" γιατί μπορούμε να φορτώσουμε μέχρι και δυο κλωστούλες εάν έχουμε διπλή βελόνα... Θα το δούμε παρά κάτω...
-----------------------------------------------
1. ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ ΚΑΡΟΥΛΙ
Απλά τοποθετούμε το καρούλι μας στον οριζόντιο άξονα -στην περίπτωση αυτή από όποια πλευρά του θέλουμε- και βάζουμε μπροστά του το ειδικό stop που έχει η μαχανή μας, όχι πολύ σφιχτά, ώστε το καρουλάκι μας να μην φεύγει όταν η μηχανή μας ξεκινήσει....
2. ΚΑΘΕΤΟ ΚΑΡΟΥΛΙ
Η ραπτομηχανή μας έχει δυο κάθετες θέσες-ράβδους για την κλωστή μας. Είναι δυο γιατί μπορούμε να γαζώσουμε και με διπλή βελόνα, όμως αυτό θα το δούμε αργότερα.
Οι ράβδοι αυτοί ανεβοκατεβαίνουν, ανοίγουν και κλείνουν δηλαδή ανάλογα με το αν χρησιμοποιούμε και τις δύο υποδοχές ή την μια.Εγώ συνήθως χρησιμοποιώ την δεύτερη ράβδο χωρίς όμως αυτό να έχει ιδιαίτερη σημασία. Τραβάμε τη ράβδο προς τα πάνω και τοποθετούμε το καρουλάκι της κλωστής μας. Προσοχή! δεν μπερδευόμαστε με την υποδοχή για το μασουράκι...
Στην περίπτωση αυτή που το καρουλάκι μπαίνει όρθιο, προσέχουμε από ποιά πλευρά ξετυλίγεται!!!
Πρέπει η κλωστή μας να ξετυλίγεται αριστερόστροφα, αντίθετα με τη φορά των δεικτών του ρολογιού!!
-----------------------------------
Από εκεί και πέρα η διαδικασία είναι ίδια σε όλες τις μηχανές.
Συνήθως, στις καινούριες ειδικά μηχανές, υπάρχει ένα γράφημα στην αριστερή πλευρά της μηχανής μας που μας εξηγεί από ποιά σημεία και πώς περνάμε την κλωστή ή νούμερα και βελάκια με τη σειρά που ακολουθούμε.
Γενικά τα βήματα συνήθως είναι:
1. Πρώτη υποδοχή - δεν την μπερδεύουμε με τον τροχό για το γέμισμα του μασουριού (Τ.Μ.) τον οποίο σε αυτή τη φάση δεν χρησιμοποιούμε καθόλου
2. Κατέβασμα μέσα από τον τροχό του tension
3. Γύρισμα προς τα πάνω
4. Κόκορας - με το δεξί μας χέρι στρέφουμε τον τροχό κίνησης
και εμφανίζεται
5. Κατέβασμα και πέρασμα στα μεταλλικά γατζάκια πάνω από τη βελόνα
6. Πέρασμα από τη βελόνα
7. Πέρασμα μέσα από τη σχισμή στο πέλμα της μηχανής και προς τα πίσω
Ας ξεκινήσουμε με τις "πάνω κλωστές". Λέω "κλωστές" γιατί μπορούμε να φορτώσουμε μέχρι και δυο κλωστούλες εάν έχουμε διπλή βελόνα... Θα το δούμε παρά κάτω...
Υπάρχουν δυο τρόποι που φορτώνει το πάνω καρούλι
1. ξαπλωτά - οριζόντια
2. όρθιο - κάθετα
-----------------------------------------------
1. ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ ΚΑΡΟΥΛΙ
Απλά τοποθετούμε το καρούλι μας στον οριζόντιο άξονα -στην περίπτωση αυτή από όποια πλευρά του θέλουμε- και βάζουμε μπροστά του το ειδικό stop που έχει η μαχανή μας, όχι πολύ σφιχτά, ώστε το καρουλάκι μας να μην φεύγει όταν η μηχανή μας ξεκινήσει....
2. ΚΑΘΕΤΟ ΚΑΡΟΥΛΙ
Η ραπτομηχανή μας έχει δυο κάθετες θέσες-ράβδους για την κλωστή μας. Είναι δυο γιατί μπορούμε να γαζώσουμε και με διπλή βελόνα, όμως αυτό θα το δούμε αργότερα.
Οι ράβδοι αυτοί ανεβοκατεβαίνουν, ανοίγουν και κλείνουν δηλαδή ανάλογα με το αν χρησιμοποιούμε και τις δύο υποδοχές ή την μια.Εγώ συνήθως χρησιμοποιώ την δεύτερη ράβδο χωρίς όμως αυτό να έχει ιδιαίτερη σημασία. Τραβάμε τη ράβδο προς τα πάνω και τοποθετούμε το καρουλάκι της κλωστής μας. Προσοχή! δεν μπερδευόμαστε με την υποδοχή για το μασουράκι...
Στην περίπτωση αυτή που το καρουλάκι μπαίνει όρθιο, προσέχουμε από ποιά πλευρά ξετυλίγεται!!!
Πρέπει η κλωστή μας να ξετυλίγεται αριστερόστροφα, αντίθετα με τη φορά των δεικτών του ρολογιού!!
-----------------------------------
Από εκεί και πέρα η διαδικασία είναι ίδια σε όλες τις μηχανές.
Συνήθως, στις καινούριες ειδικά μηχανές, υπάρχει ένα γράφημα στην αριστερή πλευρά της μηχανής μας που μας εξηγεί από ποιά σημεία και πώς περνάμε την κλωστή ή νούμερα και βελάκια με τη σειρά που ακολουθούμε.
Γενικά τα βήματα συνήθως είναι:
1. Πρώτη υποδοχή - δεν την μπερδεύουμε με τον τροχό για το γέμισμα του μασουριού (Τ.Μ.) τον οποίο σε αυτή τη φάση δεν χρησιμοποιούμε καθόλου
2. Κατέβασμα μέσα από τον τροχό του tension
3. Γύρισμα προς τα πάνω
4. Κόκορας - με το δεξί μας χέρι στρέφουμε τον τροχό κίνησης
και εμφανίζεται
5. Κατέβασμα και πέρασμα στα μεταλλικά γατζάκια πάνω από τη βελόνα
6. Πέρασμα από τη βελόνα
7. Πέρασμα μέσα από τη σχισμή στο πέλμα της μηχανής και προς τα πίσω
Πολύ σημαντικό!!!!
Το φόρτωμα της κλωστής γίνεται ΠΑΝΤΑ με το ποδαράκι της μηχανής ανεβασμένο!!!!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου